Литовский кладоискатель-ФОРУМ ВКЛ. Литовский кладоискатель-ФОРУМ ВКЛ.
Пользовательского поиска
Сделать стартовой

Литовский кладоискатель-ФОРУМ ВКЛ. Lietuvos lobiu ieskotojas - LDK FORUMAS

Информация о пользователе

Привет, Гость! Войдите или зарегистрируйтесь.



НЕ Любич

Сообщений 1 страница 19 из 19

1

http://lh5.ggpht.com/_jyHpW9YjNQM/Sl5_sJyK1sI/AAAAAAAAACw/2Ba143bShvA/s400/пячаткаГербЛюбіч.jpg

  Подсскажице это 16 или 17 век. И какой это герб или это ошибка гравёра, или желание создать свой герб.Предположительно Кобринсский староста(воевода) Косцевич

0

2

Я бы помог, но что-то не открывается ссылка.  :hobo:
Если не трудно - скиньте скан на мыло: maks.maks@tut.by

0

3

8-)

увеличить

0

4

Яраславу дзякуй. што павесіў люстра пячаікіна форуме бо я гэтага не змог..... Макс Вітаю цябе! Рады пазнаёміцца.
Прабачце дасылаю сваё дасьледаваньне па знойдзенай мною пячатцы
.Два мужы кобрынскай князёўны.

Цікавасьць да сфрагістыкі існуе з даўніх часоў не аслабла яна і цяпер і нават гэтай тэме прысьвячаецца ў перёдыцы ўсё больш артыкулаў. Так набытая мною  пячатка прыкладна 16-17 стагоддзя паклікала да пошуку, узьніклых пытаньняў, у літартуры, а таксама да знаёмства з карыфеямі сфрагістыкі прафесара Анатоля Цітова ды мастака Уладзіміра Крукоўскага. Але знойденая пячатка з невядомым гербам, як я яго назваў перавернуты герб Любіч, спанталычыў і карыфеяў. Першая думка а раптам гэта пячатка кагось з кобрынскіх князёў, але гэтая версія адразу адпала калі даведаўся, што кобрынскія князі валодалі радавым  гербам Альгерда “Пагоня” і верагодна пад такім штандарам стаялі пружанцы на ратным полі пад Грунвальдам у 1410 годзе.Але пячатка яўна старажытная, але не на столькі. Пошукі падобных выяў у кнізе Цітова выявілі падобную пячатку з класічным(правільным) гербам Любіч за 1543 год і яна належыла баярыну Шчаснаму(Касьцевічу). Для мяне гэта стала адкрыцьцём бо можна было з вялікай доляй верагоднасьці сьцьвярджаць, што адзін з першых кобрынскіх ваявод (стараст) Касьцевіч валодаў гербам Любіч. На сёняшні дзень няшмат, што вядома пра Касьцевічаў. Згодна з дасьледаваньнямі Веры Церахавай,-- Вацлаў Касьцевіч другі муж кобрынскай князёўны Ганны Сямёнаўны. Ў 1519 пасьля сьмерці князёўны атрымаў прывілей на валоданьне княствам. Вячаслаў Насевіч ў кнізе-энцыклапедыі “ ВКЛ” дадае, што ў 1528 ён ставіў у войска ВКЛ 41 коннага воіна. Ягоны адзіны сын Пятро памёр у маладым узросьце і на гэтым род скончыўся. Але знойдзеная пячатка ў кнізе Цітова Сфрагістыка з правільным гербам Любіч ды пячатка з пружанскай зямлі з перавернутым гербам Любіч настырна падсказвалі, што род касьцевічаў не згас . Вось перавернутая выява герба любіча згодна з правіламі геральдыкі гэта ўжо зусім іншы герб і які ніяк нельга назваць Любічам. Мае дапушчэньні, што гравёр пячаткі зрабіў памылку,-- былі рашуча адкінуты карыфеямі сфрагістыкі і таму варта казаць пра спробу стварэньне новага герба, але які не зацьвердзіўся і назву якога цяпер ніхто не ведае.
     А што мы ведаем? У кнізе А. Цітова баярын Шчасны(Касьцевіч) зафіксаваны пад 1543 годам. Але род Касьцевічаў згас ў 1532 годзе пра , што паведамлялі многія дасьледчыкі. Але магчыма былі іншыя менш вядомыя Касьцевічы, але было пэўна і зусім нешта іншае і не зусім высьвятляльнае па сёньняшнім вядомым гістарычным крыніцам. Але водбліск праясьненьня ў гэтым лабірынце прынёс Разанаў у кнізе ”Powiat Pruzhanski..” ён называе першым ваяводам кобрынскага княства не Касьцевіча а бязьдзетнага другога мужа (Чамусьці гучыць імя Софьі а не Ганны ) Станіслава Віштаржэвіча-Гамшэява, а ўжо пасьля яго сьмерці каля 1521 года гутарка зноў ідзе пра другога (правільна былоб казаць трэйцяга) мужа апошняй кобрынскай князёўны Шчаснага Грымайлы прыкладна да 1533 года і потым кобрынскім старатам стае Станіслаў Фальчэўскі. У  выніку мы маем вялікую блытаніну хтож быў ваяводам і хто з іх быў мужам князёўны  Ганны да тагож калі верыць Церахавай,- Ганна памёрла ў 1519 годзе. Але найбольшы парадокс, што калі апірацца на гістарычныя крыніцы, давядзецца паверыць, што князёўна адначасна жыла ў шлюбе з двумя кобрынскімі  ваяводамі, што зьяўляецца абсурдным на наш час.
І  добра, што нам вядома пячатка баярына Шчаснага( Касьцевіча ), і  варта сьцьвердзіць, што Вацлаў Касьцевіч і Грымайла Шчасны гэта адзін чалавек прозьвішча якога па нейкай прычыне было раздвоена гісторыкамі. Магчыма можна казаць пра бязьдзетнасьць княгіні , але пра згаслы род Шчасных(Касьцевічаў) казаць не даводзіцца бо многія Шчасныя згадваюцца яшчэ доўга на пружаншчыне, а знойдзеная пячатка з перавернутым Любічам з літарамі F.I.K. 16-17 стагоддзя магчыма яшчэ нешта раскажа пра іншых Касьцевічаў.

Чакаю вашых заўваг і крытыкі.

0

5

Буду по порядку
Во-первых, это не Любич, и даже не его разновидность. И Ваш знак абсолютно не перевернут.
http://www.jurzak.pl/gd/szablony/herb.p … mp;id=0031
Главным элементом Любича является подкова, здесь же явно выраженный полумесяц, что намекает на возможное татарское происхождение рода владельца Вашей печатки или его участие в войнах с татарами. На это указывает крест над месяцем, как бы символизируя победу христианства над исламом в религиозном (в случае перехода под христианство) либог в военном (в случае победы) плане. Об этом подробно писали и польские исследователи 19-20 -х веков и российский Лакиер в его Русской геральдике.

0

6

Во вторых печать можно датировать началом-сердиной 17-го века. И я бы знак на печати пока не называл гербом.
Кстати, даже у А.Титова есть похожая печатка в его исследовании "Пячатки старажытнай Беларуси". В моей книге 1993 года она на 102 стр.
Атрибуция: Амельян Невярович (извините за русские буквы белорусского шрифта нет), зямянин Ашмянскага павета, 1630. Воск, цемна-буры, 18х14 мм. Ф.Р., воп.4, спр.956, арк.500. И вторая: Грыгорей Невярович, зямянин Ашмянскага павета, 1630. Воск, буры, 18х14 мм. Ф.Р., воп.4, спр.956, арк.500.

0

7

Теперь по украинским источникам:
Книга "Украински особови печатки XV - XVII ст. за материалами киевских архивосховищ", Харьков 2008, Олександр Алфьоров, Олег Однороженко (извините за правописание на украинском).
№65. Вилежинський Ян, гродьский пидсудок луцький, Описание: В поли печатки испаньский щит, на якому пивмисяць рогами догори в супроводи двох хрестикив; над щитом шолом, в нашломнику павичеве перо, навколо щита намет; згори литери: IW, овальна, розмир 17х15, 1625 рок.
№ 537. Подильский Юрий, городничий киевский, Описание: В поли печатки немецький щит, на якому знак у вигляди пивмисяца, що лежить рогами догори миж двома лапчастими хрестиками; згори литери: IP, овальна, розмир 14х15, 1571 рок.
При этом по другим печаткам, идет и атрибуция герба, а здесь этого нет.
Кстати, если интересно могу ксерокопии сбросить кому на факс или по почте, передать при встече. Скана к сожеланию нет под рукой.

0

8

А вот и Ваш герб. Простой и очень распространенный Trzaska
Такой он был в средние века (см. вложение)
А такой он стал к концу 19-го века
см. ссылку. http://www.jurzak.pl/gd/szablony/herb.p … mp;id=0094
Так что удачи Вам в исследованиях.
Да, если надумаете избавиться от печати - всегда к Вашим услугам. :glasses:

0

9

А где вложение?

0

10

Ну вот сейчас

увеличить

0

11

Не совсем согласен с изображением как полумесяца, так как печать весьма небольшого размера и вполне возможно, что это всётаки подкова. Хотя вполне возможно я и ошибаюсь. Титова внимательно глядел, но посмотрю ещё раз. И не какая это не Траска в траске два сломаных меча а здесь кресты.
  От печатей я не избавляюсь, а также с готовностью преобретаю. А вот оттисками поделюсь.

0

12

http://lh5.ggpht.com/_jyHpW9YjNQM/SmD5wv4OLHI/AAAAAAAAAD8/Oc_JhekkRxs/s128/%D0%BF%D1%8F%D1%87%D0%B0%D1%82%D0%BA%D0%B0%D0%93%D0%B5%D1%80%D0%B1%D0%9B%D1%8E%D0%B1%D1%96%D1%87.%D0%97%D0%B2%D0%B5%D1%80%D1%85%D1%83jpg.jpg
Вид с верху

0

13

Я ведь для чего Вам представил выдержку из труда известного польскогог гералидика Пекосиньского. Для того, что бы было очевидно, как на протяжении времени может видоизмениться герб с сохранением своего первоначального названия. Ну а выводы делайте сами. Подкова там или полумесяц.  А вот Любича перевернутого я никогда еще не встречал. :glasses:

0

14

Снимаю шляпу перед Максом!

Да фигура 273 как на моей печати. Но назваць фиг.272 а также 274 одним именем язык не поворачивается.http://kladoiskatel.5bb.ru/uploads/0000/0b/3e/44299-1.jpg
А на конец оказывается, что современная Траска с мечами, а не крестами. Это даже не одмяна герба, а какаято путаница связаная видимо с не отказом белорусской шляхты от своих гербов, а вот уже польские геральдисты вынуждены были как-то выкручиваться.
Удивляюсь. Как я смог просмотреть 102 стр. книги Титова.
  Ещё раз снимаю шляпу перед Максом. Вот так действительно нужно проводить доследование.

0

15

Снимаю шляпу перед Максом!
http://kladoiskatel.5bb.ru/uploads/0000 … 4299-1.jpg
Да фигура 273 как на пружанской печати...И всё же фиг.272, а также 274 язык не поворачивается назвать одним и тем же гербом Траска. А на конец оказывается. что современный вид Траски не с крестами а со сломаными мечами. Это даже не одмяна герба, а скорее всего желание польских герольдов выкрутится с того положения, что видимо не вся беларуская шляхта после решения Витовта отказалась от своих гербов...или что то другое.
  Я тоже пока не видел перевернутого Любича.
  Ещё раз снимаю шляпу. Есть над чем подумать.
А пиво за мной.

0

16

zjamjanin , спасибо за лестные отзывы. Нескрою, приятно помочь коллегам.  :flag:

0

17

А вот, кстати, и герб из одной монографии по шляхетским родам Витебского воеводства.

увеличить

0

18

Описание герба Траска два сломаных меча, чего я на своей печати 16-17 века не вижу, так как на ней кресты.
А за ссылку спасибо.

0

19

Это даже не одмяна, как этого хотелось бы некоторым давним и нынешним сфрагистам....На печати 2 крыжа, а не 2 обломаных меча... А где ...не видно разговора о гербах до Витовской ВКЛ-ой геральдике, а она вроде бы существовала и неужели яна перайшла у разрад мужыцких чэртау...

0